onsdag 15. april 2009

ALLERGISK JE A

JAADA, og alle dere som trur jeg overdriver detta med nøtteallergien min - nei vet dere hva. Her om dagen skulle jeg spise en kyllingbrødskive. Leste alle ingrediensen før jeg bestilte og den så god ut - og safe. Men etter å ha spist en halv brødskive føler jeg detta eklte nøttesmaken. Da viser det seg at i pesto'n som er på har de putta inn masse pinnekjernenøtter!!

Jeg kjenner det klør og at leppene hovner opp litt, men tror at det ikke skal bli noe værre. Der tok jeg skummelt feil. Er lenge siden jeg har fått i meg så mye, for som regel merker jeg nøttesmaken så fort jeg tar biten av noe.

Jeg hovner opp, leppene blir større en Pamela sine, hue koker, jeg er illrø og får anfall med kløe over hele, HELE, kroppen. Øya klør og renner. Så ille utslag kan jeg ikke huske at jeg har vært borti så jeg bestemmer meg for å dra på legesenteret. Der jobber det en knakanes bra kar på apoteket. Han setter meg i rullestol, gir meg masse forskjellige piller og prøver ut kremer som skal få det til å slutte å klø.

Jeg drar tilbake, tar varm dusj, smører noe serum greier på, dusjer av og smører på noe anna serum. Kløa gir seg ganske fort. Fremdeles større lepper en pamela. Jeg sover i maaange timer og det gjør stort sett underverker. Litt small i øya på kveldstid, men det var slett ikke værst.

SÅ ja, jeg er fremdeles allergisk mot nøtter, derfor GIDDER jeg ikke smake på det - for å sjekke om jeg har vokst det av meg ol. Jeg er allergisk mot nøtter nå, og det kommer jeg alltid til å være.

Ingen kommentarer: